Pojištění přepravovaného nákladu
V průběhu přepravy za náklad odpovídá dopravce. Obecně řečeno toto riziko je součástí jeho podnikání. Ale ručí za náklad ve všech případech? Ne, existují situace, kdy za to nenese dopravce odpovědnost. Jsou to extrémní atmosferické vlivy a další události, které dopravce nedokáže ovlivnit.
Další je v mezinárodní přepravě úmluva CMR. Ta přímo udává, do jaké výše ručí za náklad dopravce. Tato výše se určuje podle hmotnosti zásilky a pro rok 2015 je to přibližně 300 Kč/kg nákladu.
Poptejte nezávazně porovnání nabídek pojištění
POJISTILI JSME VÍCE NEŽ 200 DOPRAVNÍCH FIREM
u různých pojišťovenObraťte se na odborníka
Ing. Richard Fila
606 05 72 72
poptavky@fajnpojisteni.cz Budete mít jistotu nejvýhodnější nabídky
Poškození při nakládce a vykládce
Za nakládku nebo vykládku přepravovaných věcí odpovídá ten, kdo ji provádí. Dopravce není povinen nakládku provádět, ale je to obecný standard. Jakmile se na této činnosti nějakým způsobem podílí a stane náklad se při ní poškodí, tak do té části za náklad také ručí. Připojištění nakládky a vykládky si může tedy sjednat, ale také nemusí.
Odcizení nákladu - krádež nebo loupež
Obzvlášť během mezinárodní přepravy musí řidiči svůj tahač občas odstavit na nutnou pauzu. Většinou k tomu využijí nějakou benzinovou pumpu nebo speciální odstavné parkoviště. Zde je největší riziko krádeže přepravovaného nákladu. Dopravce za náklad odpovídá i v tomto případě. Většinou má sjednané pojištění právě na tu krádež. Často se ale zapomíná na loupež. A jaký je v tom vlastně rozdíl? Výsledek je sice stejný, náklad zmizel, ale tyto činy se liší svým průběhem. Pokud hraje při odcizení nějakou roli násilí, jedná se o krádež. Tím se myslí zejména vylomení zámku, proříznutí plachty, rozbití bednění nebo násilné přepadení posádky. Pokud se však násilí nekoná, jedná se o loupež. To jsou zase případy, kdy zloděj sebere nehlídané klíčky od auta apod. Často však a tyto případy pojistka nepamatuje, proto je dobré se poradit s někým, kdo se vyzná.
Pojištění firemní přepravy